Forsiden
Forsiden-Meld skade
0

Uhellet ute? Meld skaden her

Dette gjør du når uhellet er ute

For rask utfylling - ha klart følgende:

  • Fødselsnr. eller organisasjonsnr.
  • Polisenummer/kundenummer
  • Dato for når skade inntraff eller ble oppdaget
  • Eventuelle innskannede dokumenter
    som du ønsker å legge ved skadesaken
  • Best mulig oversikt over skaden og dens omfang
  • Passord til min side

Angående skademeldingen

  • Forsikring for store bedrifter?
  • Løsøre for Landbruk?

Disse forsikringene kan ikke meldes over nett.

Ring oss så tar vi hånd om det!

Send skjemaet til:

Landbruksforsikring AS
Postboks 1897 Vika
0124 Oslo
Att: Skade
skade@landbruksforsikring.no

Motorkjøretøy

"For glasskade, kontakt Riis Bilglass på tlf 09009"

Person

Ved melding av personskade anbefaler vi at skademeldingen fylles ut elektronisk.

Skriv deretter skjemaet ut og send som ordinær post. Påse at alt er lesbart før det sendes inn.

Vi hjelper
deg gjerne!

Har du spørsmål om
skademelding eller
noe annet?
Ring 22 94 10 50

Øyeblikkelig hjelp

Ring vår samarbeidspartner Crawford for øyeblikkelig hjelp
(+47) 67 55 25 00

Følg saken din

  • Logg inn på Min side
  • Se alle skadesakene dine
  • Les aktuelle dokumenter
  • Last opp dokumenter som
    han brukes i behandling

Sentralbord

Ring 22 94 10 50
kl 08.00-15.30

mandag - fredag

Chat

Åpen Chat. kl 08.00-15.30

mandag - fredag

E-post

Send oss en e-post så svarer vi

deg så fort vi kan

LF-logo
Bondens eget forsikringsselskap

Angrerett

I følge Angrerettloven har du innen en viss tid rett til å angre kjøp av forsikring

  • Angrefrist ved kjøp av skadeforsikring er 14 dager
  • Angrefrist ved kjøp av personforsikring er 30 dager fra du har fått vite resultatet av helsevurderingen

Ved angring på kjøp av bilforsikring må det bekreftes at skilter er innlevert eller at bilen er forsikret i nytt selskap.

Hvordan du forholder deg til fakturaen hvis du angrer

  • Angrer du etter at du har betalt, vil du bli godskrevet for mye innbetalt premie
  • Angrer du i god tid før fristen for betaling, vil vi sende deg en ny faktura med korrekt sum i forhold til hva forsikringen har kostet frem til angredagen
  • Angrer du kort tid før fristen for betaling, bør du betale fakturaen som vanlig for å unngå at fakturaen går til inkasso før vi rekker å registrere angringen din

Hva du må betale når du angrer kjøp av personforsikring

  • Den delen av personforsikringen som gjelder for ulykkestilfeller begynte å gjelde fra den dagen du bestilte forsikringen. Når du angrer må du derfor betale for denne delen av forsikringen frem til angredato
  • Har du sendt inn helseerklæringen slik at vi har påbegynt helsevurderingen, må du også betale helsegebyret




Klagemuligheter

Vårt mål er å ha fornøyde kunder. Noen ganger hender det at kundens oppfattelse av saken er annerledes enn vår. Men selv om du ikke er fornøyd, skal det være enkelt å være kunde hos oss.

Hvis du ikke er fornøyd, ta alltid først kontakt med saksbehandler som har behandlet din sak. En samtale kan gi nye opplysninger og eventuelle misforståelser kan oppklares. Ofte vil saken bli løst allerede her. Blir vi ikke enige, har du flere muligheter til å kunne gå videre med saken hos oss.

Hvis du ikke blir enig med saksbehandleren i avdelingen, kan du henvende deg til post@landbruksforsikring.no. Her kan du få hjelp med vurdering av saken din.

Hvis du fortsatt ikke er fornøyd med utfallet, kan du som kunde gå videre til Finansklagenemnda.

Finansklagenemnda
Drammensveien 145
Postboks 53, Skøyen
0212 OSLO
Telefon 23 13 19 60
Telefaks 23 13 19 70
www.finkn.no