If you are not redirected automatically, follow the link to www.landbruksforsikring.no
Jeg kan sette sammen
forsikringer etter mitt
behov, og betaler mindre.
Enkelt å finne totalprisen
uten å måtte forplikte meg.
Byttet var enkelt!
Jeg får alltid
raske svar, og god
tilgang på ekspertise.
Chat med oss
Vi hjelper deg gjerne
Ring 05263
Mandag til fredag
08.00 - 15.30

Sentalbord

Ring 05263 kl 08.00-15.30

mandag - fredag

Chat

Åpen Chat. kl 08.00-15.30

mandag - fredag

E-post

Send oss en e-post så svarer vi

deg så fort vi kan

LF-logo
Bondens eget forsikringsselskap

Angrerett

I følge Angrerettloven har du innen en viss tid rett til å angre kjøp av forsikring

  • Angrefrist ved kjøp av skadeforsikring er 14 dager
  • Angrefrist ved kjøp av personforsikring er 30 dager fra du har fått vite resultatet av helsevurderingen

Ved angring på kjøp av bilforsikring må det bekreftes at skilter er innlevert eller at bilen er forsikret i nytt selskap.

Hvordan du forholder deg til fakturaen hvis du angrer

  • Angrer du etter at du har betalt, vil du bli godskrevet for mye innbetalt premie
  • Angrer du i god tid før fristen for betaling, vil vi sende deg en ny faktura med korrekt sum i forhold til hva forsikringen har kostet frem til angredagen
  • Angrer du kort tid før fristen for betaling, bør du betale fakturaen som vanlig for å unngå at fakturaen går til inkasso før vi rekker å registrere angringen din

Hva du må betale når du angrer kjøp av personforsikring

  • Den delen av personforsikringen som gjelder for ulykkestilfeller begynte å gjelde fra den dagen du bestilte forsikringen. Når du angrer må du derfor betale for denne delen av forsikringen frem til angredato
  • Har du sendt inn helseerklæringen slik at vi har påbegynt helsevurderingen, må du også betale helsegebyret




Klagemuligheter

Vårt mål er å ha fornøyde kunder. Noen ganger hender det at kundens oppfattelse av saken er annerledes enn vår. Men selv om du ikke er fornøyd, skal det være enkelt å være kunde hos oss.

Hvis du ikke er fornøyd, ta alltid først kontakt med saksbehandler som har behandlet din sak. En samtale kan gi nye opplysninger og eventuelle misforståelser kan oppklares. Ofte vil saken bli løst allerede her. Blir vi ikke enige, har du flere muligheter til å kunne gå videre med saken hos oss.

Hvis du ikke blir enig med saksbehandleren i avdelingen, kan du henvende deg til post@landbruksforsikring.no. Her kan du få hjelp med vurdering av saken din.

Hvis du fortsatt ikke er fornøyd med utfallet, kan du som kunde gå videre til Finansklagenemnda.

Finansklagenemnda
Drammensveien 145
Postboks 53, Skøyen
0212 OSLO
Telefon 23 13 19 60
Telefaks 23 13 19 70
www.finkn.no